Viоlent enсоunters with роliсe send thоusаnds оf рeорle tо the ER every yeаr

Few departments keep good data. San Jose has tried to keep track, and found that uses of force led to hospital visits about 43 percent of the time.


The u.S. Justice department on tuesday seized 36 iranian-connected information website domain names, accusing them of spreading disinformation, amid persevered tensions between tehran and washington.

The justice department stated 33 of the seized websites, owned with the aid of a u.S.-based totally organisation, had been utilized by the iranian islamic radio and tv union (irtvu), which it said turned into among components of the iranian government focused on the usa with disinformation campaigns and malign have an impact on operations.

Three other seized web sites had been operated through one of the predominant iran-aligned iraqi armed forces agencies, kata’ib hizballah, which more than a decade ago was specified a overseas terrorist enterprise via the u.S, the department's announcement brought.

According to the assertion, irtvu become exact as a so-referred to as "especially specified countrywide" (sdn) for being owned or controlled by iran’s effective revolutionary protect in october. The department stated sdns are prohibited from acquiring offerings, inclusive of internet site and area offerings, inside the usa without a license. Irtvu did not reap a license previous to using the domain names, it said.

The branch stated the domains operated via kata’ib hizballah have been additionally owned with the aid of a usa organisation, and the employer also did now not attain a license previous to making use of the domains.

The iranian nation-run information organization irna known as the seizures “an illegal act” and “terroristic coverage” against impartial media, at the same time as iranian president's leader of team of workers mahmoud vaezi informed reporters wednesday he condemned the seizures.

Iran president-opt for raisi needs u.S. Raise all sanctions, might not meet with biden

June 21, 202102:18

On tuesday, notices of the seizures started out popping up in english and arabic on some of iran-affiliated web sites. The reliable language of iran is persian.

The sites seized included press television, the iranian authorities's principal english-language tv channel, and al-alam, its arabic-language equal.

Each still had a banner up on their homepages wednesday morning, pronouncing they have been seized with the aid of the u.S. Authorities. However they had been lower back on-line the use of iranian area addresses alalam.Ir and presstv.Ir.

Similar notices additionally appeared at the internet site of lualua television, an arabic-language bahraini news channel that proclaims from the u.Ok., and yemen’s masirah tv, run with the aid of iran-aligned houthi movement.

Austin endorses major exchange in how military prosecutes sex attacks

It’s now not the first time that the u.S. Has seized the domains of websites it accuses of spreading disinformation.

Final october, the department of justice introduced the takedown of almost a hundred web sites used by the modern guards. It said the websites, running underneath the guise of genuine news outlets, were waging a “global disinformation campaign” to influence u.S. Coverage and unfold iranian propaganda round the arena.

Tuesday's seizures come simply days after hardliner ebrahim raisi become elected as iran's new president and as world powers attempt to resurrect the 2015 nuclear accord.

Family members among iran and the u.S. Have deteriorated for years following president donald trump’s withdrawal from the nuclear deal and the return of devastating sanctions.

In his first news convention on monday, newly-elected raisi dominated out assembly with president joe biden or any limits to tehran’s ballistic missile software.

Yuliya talmazan mentioned from london, ali arouzi from tehran.